Viljelypalstat

Viljelypalsta-alueen kartta, viitteellinen

Pähkinärinne-seura vuokraa Lammaslammen länsipuolella olevia viljelypalstoja alueen asukkaille. Palstan vuosivuokra vuonna 2020 on 50€ sisältäen seuran jäsenyyden. Palstan vuokraus edellyttää seuran jäsenyyttä.

Toimintamme perustuu yhdessä toimimiseen. Kevään, kesän ja syksyn talkooviikot luovat yhteisöllisyyttä. Kausi alkaa keväällä tapaamalla uudet ja vanhat naapurit siivoustalkoissa.  Kasvien ja työkalujen vaihtaminen, sekä muiden vapaaehtoinen auttaminen on meille tärkeää toimintaa palstoilla. Annamme myös kasvien kasvaa niiden luonnollisiin mittoihin. Sadonkorjuujuhlassa päätetään kausi iloisesti yhdessä.

Mikäli olet kiinnostunut palstan vuokraamisesta, ota yhteyttä seuran pehtooriin Karri Kalpio, puh. 045 2355 212

Pähkinärinne-Seura on julkaissut 2.2.2021 kannanoton viljelypalstojen puolesta. Lue tästä Viljelypalstojen kannanotto, sekä kannanoton liite.

Vantaan kaupungin siirtolapuutarhaselvitys vuodelta 2011

Palstatoimikunta valittiin 28.11.2021

Karri Kalpio, Jarmo Lounassalo, Tarja Päivärinne, Joni Kiiski, Visa Pekkarinen.

PÄHKINÄRINTEEN PALSTAVILJELIJÄT, säännöt (tarkistettu 1.3.2017)

• Palstojen tuotteet ovat viljelijöiden yksityisomaisuutta myös sinne tuodut tarvikkeet
  • Älä kulje palstojen poikki äläkä tallaa istutuksia. Jokaiselle palstalle on oltava kulkutie tavaroiden ja kottikärryjen kuljettamista varten
  • Viljelijän on huolehdittava että puutarhapalstat, kulkuväylät sekä koko palstaympäristö pysyvät siistinä
  • Kottikärryt ja muut lainattavat sekä omat tavarat on palautettava välittömästi käytön jälkeen omille paikoilleen. Koskee myös puutarhakalusteita
  • Maatumaton jäte on vietävä pois palstalta
  • Pidäthän koirasi alueella kytkettynä
  • Jos huomaat jotain epäkohtia ( esim. vesiletkuissa vuotoja ) ota yhteys pehtooriin
  • Äänekäs ja muita häiritsevä käyttäytyminen ei ole soveliasta alueella. Anna jokaiselle oma rauha.
  • Jos palstaa ei viljellä tai hoideta vuoden aikana, seuraavan vuoden alusta siirtyy palsta jonossa seuraavalle.

Pähkinärinne allotment garden, rules

Vantaan palstaviljelyalueiden yleiset järjestyssäännöt